فرآیند ثبت شکایت
طبق ماده 12 حقوق شهروندی مبنی بر حق رسیدگی به موقع و منصفانه به شکایات و اعتراضات ، سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات در شرکتهای آب و فاضلاب راهاندازی گردیده که فرآیند ثبت شکایت به دو روش زیر انجام میپذیرد :
1- تلفن گویا : با شماره گیری شماره 02189608960 که پس از ثبت کد ملی و شماره همراه و کد سه رقمی مربوط به شهر، شما میتوانید در مدت یک دقیقه شکایت خود را بیان کنید و در پایان کد پیگیری اعلام شده را یاداشت نمایید که در صورت لزوم شکایت خود را پیگیری فرمایند .
2- پرتال :با وارد شدن به سایت شرکت آب و فاضلاب مربوطه روی لینک سامانه ثبت شکایت کلیک کرده صفحهای برای شما باز میشود که پس از مطالعه توضیحات درج شده کلید ثبت شکایت را بزنید و فرم ظاهر شده را پر نمایید (آیتم های ستاره دار حتماٌ باید پر شود ضمن اینکه کد ملی باید معتبر باشد) در نهایت با زدن کلید ثبت شکایت ، شکایت شما ثبت میشود و در پایان یک کد پیگیری به شما میدهد .
پیگیری شکایت :
مهلت پاسخ گویی به هر شکایت معمولاً 20 روز کاری در نظر گرفته شده است ، پس از پاسخگویی پیامکی به شماره همراه ثبت شده ارسال میگردد و شما میتوانید با وارد شدن به سایت شرکت وکلیک روی لینک ثبت شکایت در صفحهی بازشده روی آیتم پیگیری شکایت کلیک کنید و با وارد نمودن شکاره پیگیری و کد ملی که قبلاً وارد نموده بودید پاسخ خود را مشاهده و حتی در صورت تمایل چاپ نمایید .