بیرجند


سه شنبه
1396/09/21



دفتر مقام معظم رهبری
ریاست جمهوری
وزارت نیرو
شرکت مهندسی
خدمات الکترونیکی
خدمات الکترونیکی

همایش مدیران شهرها و شهرستانهای آب و فاضلاب کشور
صفحه اول       اداره حفاظت، ایمنی و سلامت کار

عنوان پست : مدیر دفتر بهداشت، ایمنی و محیط زیست
عناوین وظائف و مسئولیتها :

- تهیه و تنظیم مقررات، ضوابط، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به حفاظت، ایمنی و سلامت کار در گستره شرکت.
- مطالعه و آشنایی لازم رئیس و کارکنان اداره با مجموعه ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی.
- برنامه‌ریزی، نظارت، پایش و ارزشیابی مسائل مربوط به حفاظت و ایمنی و سلامت کار در قالب برنامه کمیسیون تحول و ارتقاء سلامت ادری شرکت.
- اعمال مراقبت لازم در کاربرد مقررات، ضوابط، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به حفاظت، ایمنی و سلامت کار در محیط شرکت و نیز شرکت‌های پیمانکاری و خدماتی طرف قرارداد شرکت.
- بازدید از سیستم‌های حفاظتی و معاینه ابزار کار، وسایل حفاظتی و بهداشتی در محیط کار و نظارت بر کاربرد صحیح و استفاده مناسب از آنها توسط کارکنان شرکت و یا سایر شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری طرف قرارداد شرکت.
- اعمال دقت و نظارت لازم در نظم و ترتیب و نگهداری، جابجایی و حمل و نقل وسایل، استقرار ماشین‌آلات و ابزار کار در محیط کار.
- شناخت و آگاهی لازم از وضعیت حرفه‌ای بخش‌های مختلف شرکت با انگیزه صیانت نیروی انسانی و اجتناب از ایجاد آسیب و ضرر و زیان به مردم و کارکنان.
- تحقیق و اظهار نظر درباره علل حوادث و ارائه راه‌حل‌های عملی برای جلوگیری از حوادث و رخدادهای نامنطبق با اصول و فرهنگ حفاظت و ایمنی کار.
- اعمال نواقص و صدور اخطاریه برای رفتارهای مغایر ضوابط ایمنی و رسیدگی به شکایات مردم.
- بررسی عو امل و فراسنج‌های متقابل مربوط به تطبیق کارکنان با ویژگی‌ها و شرایط کار (مسائل ارگونومیک).
- ارائه و اجرای روش‌های اجرایی در جهت پایش و کنترل عوامل نامنطبق با موازین ایمنی کار در محیط کار شرکت.
- توجیه و آشناسازی کارکنان به رعایت مقررات و موازین حفاظتی و بهداشتی در محیط کار.
- انجام اقدامات مربوط به حصول اطمینان از قابلیت‌ها و ظرفیت منطقی واحدهای شرکت و شرکت‌ها و پیمانکاران طرف قرارداد شرکت نسبت به کاربرد ضوابط و مقررات مربوط به حفاظت و ایمنی و سلامت کار.
- همکاری در تدوین، اجرا و ارزیابی اجرای دوره‌های آموزشی کاربردی.
مطالعه و بررسی آمار و حوادث ناشی از کار در تأسیسات و تجهیزات، ساختمان‌های اداری، انبارها و شبکه‌های آب و فاضلاب.
-  همکاری در انجام تحقیقات لازم برای یافتن راه‌حل‌های ایمنی به منظور تقلیل تعداد  و کاهش ضریب حوادث کار.
- پیگیری اقدامات مربوط به معاینات ادواری کارکنان با هماهنگی معاونت مالی و پشتیبانی
- همکاری و تشریک مساعی با کارشناسان حرفه‌ای و بازرسان کار جهت اجرای مقررات مربوط.
- شناسایی شغل‌های موجود و تعداد شاغلین بر اساس تماس با عوامل زیان‌آور محیط کار و ارائه راهنمایی‌های لازم
- تشکیل جلسات مربوط به کمیته حفاظت و ایمنی کار و پیگیری مصوبات آن.
- پیگیری مصوبات محور تعیین برنامه سالانه کمیسیون تحول و ارتقاء سلامت اداری در سطح شرکت.
- انجام سایر امور محوله به تشخیص مدیر مافوق، در چارچوب وظایف پست مورد تصدی

 


تعداد بازدید این صفحه :7074
تاریخ انتشار صفحه : 1392/12/29

نظر سنجی

نظر شما در رابطه با این سایت چه می باشد؟
عالی          خوب          متوسط          ضعیف         



Power by : RAAKCMS